WHAT’S ON MY PHONE

Vandaag heb ik voor jullie de ‘What’s on my phone – tag‘. Ik vind het zelf altijd erg leuk om dit te zien bij andere bloggers omdat ik zo vaak nieuwe apps kan downloaden. Het leek me leuk om de apps die op mijn iPhone staan met jullie te delen. Ben je benieuwd naar de apps die op mijn iPhone staan? Kijk dan vooral verder.

Op mijn hoofdscherm staat eigenlijk alleen maar apps die standaard op de iPhone staan. Hier zal ik dan ook niet verder op in gaan. De enige app die hiervan afwijkt is de Translate app. Deze app gebruik best vaak om snel dingen in een andere taal op te zoeken als ik er niet helemaal zeker van ben! De app werkt heel fijn.

Er staat ook een mapje op mijn hoofdscherm, namelijk ‘Extra’s’. Dit zijn de apps die ik niet of nauwelijks gebruik en dus ook niet verder op in zal gaan. Het zijn allemaal standaard apps die op de iPhone staan.

Dan mijn tweede scherm. Natuurlijk staat hier als eerste Whatsapp omdat ik hiet simpelweg het meest gebruik van maak. Dan ook nog de app Facebook, die ik eigenlijk alleen gebruik als ik me verveel. Daarnaast heb ik een app van Google en Marktplaats die ik redelijk vaak gebruik.

Instagram is één van mijn favoriete apps, hier ben ik heel erg actief op (xkekography)! Ik reis vier uur per dag met het openbaar vervoer naar school vandaar dat de Reisplanner ook niet mag ontbreken. Met de app Video D/L kijk ik offline YouTube video’s in de trein zodat ik geen data verbruik. De YouTube app gebruik ik echt dagelijks maar alleen wanneer ik WiFi verbinding heb!

Dan heb ik ook nog Skype, vooral om te kunnen communiceren met mijn stage in Bonaire. Ook heb ik de app Waze, dit is de navigatie app die ik altijd gebruik. Een aanrader! Natuurlijk heb ik ook de WordPress app, om mijn blog te kunnen bijwerken wanneer ik onderweg ben. Mijn Canon 70D heeft de mogelijkheid om via WiFi foto’s over te zetten op je telefoon, iPad of computer/laptop. Dit kan met de app van Canon, je kunt ook foto’s maken op afstand! Als een soort afstandsbediening. Dit is wel alleen mogelijk met WiFi verbinding.

De app AntiMosquito heb ik als laatst gedownload. Ik wil deze gaan gebruiken op Curacao omdat je daar veel last van muggen schijnt te hebben. Ik ben benieuwd of het echt werkt! Ook heb ik de app Characters waar je allemaal symbolen vandaan kunt halen. Ik vind dit een hele fijn app maar gebruik het eigenlijk te weinig. Als laatste heb ik nog de app Upcoming, waar allemaal leuke (grappige) lijstjes op staan!

Op mijn tweede scherm heb ik ook nog twee mapjes aangemaakt. De eerste is voor Games. Eigenlijk maak ik hier heel erg weinig gebruik van, want ik game nooit. Ik heb alvast een paar games gedownload voor in het vliegtuig naar Curacao. Puzzle Bobble, Camp Pokémon, Farm Story en Smurfs. Erg leuke games, aanraders!

Dan het mapje Fotografie. De app Studio gebruik ik om teksten toe te voegen aan mijn foto’s, ze hebben veel leuke lettertypes! PhotoShop Express is Photoshop op je telefoon, hij werkt fijn maar ik gebruik hem eigenlijk te weinig. Layout is de app van Instagram, ook deze gebruik ik amper.

De app Moldiv lijkt heel erg op de Layout alleen krijg je daar witte randen om je collages, iets wat ik persoonlijk erg mooi vind.

Van de apps Instagood, Effectshop, Multiframe en Rookie Cam weet ik niet eens precies wat ze doen, misschien dat ik deze maar moet verwijderen omdat ik ze toch niet gebruik.

Dan mijn derde en laatste scherm. Hier staat de Rabobank app, die ik helaas te vaak gebruik. Daarnaast een mapje waar ik zo op terug kom. Ook heb ik de app Vakantiebieb, waar in de zomer altijd leuke (gratis) ebooks op staan. Nu ik dit schrijf besef ik dat hier dit jaar nog niet eens gebruik van heb gemaakt. Om van deze app gebruik te kunnen maken moet je lid zijn van een bieb. Dan de app van PostNL om pakketjes te kunnen volgen die ik verstuur of die ik moet ontvangen.

De app Pagina’s is een app van Facebook om je pagina’s via je telefoon bij te kunnen houden. Ik ben beheerder van de Facebook van mijn werk en ik heb een eigen Facebookpagina waar ik mijn gemaakte foto’s regelmatig deel (Kekography). Op My Vodafone bekijk ik altijd mijn rekeningen en controleer ik mijn dataverbruik. De 9292OV app heb ik ook nodig om op school te kunnen komen. Ik kijk regelmatig op Funda omdat ik het leuk vind om huizen te kijken en ik volgend jaar ga samenwonen met mijn vriend.

Ook heb ik de GoPro app. Via deze app kun je live video’s bekijken die de GoPro maakt, ook kun je via deze app de beelden over zetten naar je telefoon, iPad, laptop/computer. Wel weer via WiFi. VABO is de app voor mijn (inval)werk als Onderwijsassistent. Als laatste de app Bloglovin, ik zou het leuk vinden als je me daarop wilt volgen!

Dan het allerlaatste mapje. Hierin staat de Bibliotheek app waar ik lid van ben. De app Runkeeper gebruik ik om bij te houden hoeveel kilometer ik heb gewandeld. Je kunt hem ook gebruiken voor andere sporten. Big Day is een app die dagen aftelt (of optelt). Deze gebruik ik voor mijn reizen of voor mijn verjaardag. Oh, ik heb de datum toen mijn vriend en ik ‘verkering’ kregen er ook in staan, die telt deze app dus op.

De Zoek iPhone app hoop ik nooit te hoeven gebruiken, maar staat er wel op voor het geval dat ik hem kwijt raak of hij gestolen wordt! Wunderlist gebruik ik voor boodschappenlijstjes zodat ik kan afvinken wat ik in mijn mandje/karretje heb gegooid.

Ik hoop dat je het leuk vond om te zien wat ik allemaal op mijn iPhone heb staan. Wat is jouw favoriete app?

IMG_3289-0

2 thoughts on “WHAT’S ON MY PHONE

Plaats een reactie