TIPS OM SNELLER IN SLAAP TE KOMEN

 
Ik ben een slechte slaper. Wanneer ik naar bed ga ben ik wel moe, maar kan ik gewoon niet in slaap komen omdat mijn hersenen nog zo actief zijn. Ik denk dan na over van alles. Doordat ik dan pas rond een uur of twaalf slaap en de volgende dag wel rond 07:00 op moet word ik vaak wakker met het gevoel dat ik maar twee uur heb geslapen. Vandaag deel ik een vijf tips die ik gebruik om sneller in slaap te komen.

Zolang ik me kan herinneren ben ik al een slechte slaper geweest. Mijn vriend valt vaak na twee minuten in slaap, ik kan daar echt jaloers op zijn. Ik heb hier minstens een uur voor nodig.

Beeldschermen
Er wordt altijd gezegd dat je een uur voordat je gaat slapen moet stoppen met ‘beeldschermen’. Dit is voor mij onmogelijk; ik kan me voorstellen dat je hersenen er rustiger door worden maar het lukt me gewoon niet om een uur voor ik ga slapen te stoppen met beeldschermen. Ik heb mezelf nu voorgenomen om voordat ik ga slapen één video mag kijken op YouTube en niet meer te whatsappen. Het werkt voor mij goed om deze afspraak met mezelf te maken.

Lezen
Wat bij mij ook goed werkt, is het lezen van een boek. Door te lezen word ik vanzelf nog meer moe en vallen mijn ogen op een gegeven moment dicht. Het nadeel hieraan is wel dat je bij sommige boeken de neiging hebt om door te lezen. Op die moment spreek ik met mezelf af dat ik nog maximaal één hoofdstuk mag lezen.

Blijf in één houding liggen
Ik weet van mezelf dat ik op mijn rug het fijnst lig en verplicht mezelf ook in die houding te blijven liggen. Anders blijf ik maar woelen en zo kom ik nooit in slaap.

Oordopjes
Al vanaf kleins af aan slaap ik met (geluidsdempende) oordopjes. Ik woon op het ‘platteland’ en reageer op alle geluiden die ik hoor. Langsrijdende auto’s, fluitende vogels, snurkend vriendje, kletterende regen etc. Ik blijf naar die geluiden luisteren en zo duurt het erg lang voordat ik in slaap val. Oordopjes zijn voor mij echt een uitkomst.

Melissa dream
Ik ben erg tegen medicatie, tenzij het niet anders kan natuurlijk. Zelfs met een paracetemol wacht ik vaak te lang. Een half jaar geleden las ik in een tijdschrift over Melissa Dream. Een natuurlijk middel die verlichting geeft bij stress situaties en ongewild nachtenlang wakker liggen. Maar werkt het ook? Voor mij werkt het erg goed, juist omdat er zoveel natuurlijke stoffen in zitten reageer ik er erg goed op. Het duurt wel een paar dagen voor je merkt dat je beter slaapt. Ik merkte het zelf nadat ik een maand was gestopt en opeens weer erg lag te woelen s’nachts. Ik heb het direct weer besteld en slaap weer heerlijk. Ik raad het iedereen aan die hetzelfde probleem heeft dan ik. Je kunt Melissa Dream kopen bij De Tuinen voor €19,95 of online via De Online Drogist (hier is het momenteel in de aanbieding voor €15,95).

De tips die ik in dit artikel heb gegeven werken voor mij maar zijn natuurlijk geheel persoonlijk. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt. Ik gun je niets liever dan een goede nachtrust, niets is vervelender dan na een lange nacht het gevoel te hebben dat je maar een uur of twee hebt geslapen!

Liefs, Kelly

2 thoughts on “TIPS OM SNELLER IN SLAAP TE KOMEN

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s